Päätimme testata Telian uuden sloganin – no ihan höpönlöpöähän se oli!

31.03.2017

Somessa keskustellaan Soneran ja TeleFinlandin yhdistymisestä Teliaksi. Palvelun luvattiin paranevan. Ei se siltä vaikuta.

Muuan asiakas kertoo päivästä toiseen jonottaneensa puhelinpalveluun, mutta läpi ei pääse. Korneinta on kuulemma pirteä naisääni, joka sanoo: ”Yllätyitkö kun vastasimme Telia. Sonera ja TeleFinland on nyt Telia, mutta palvelemme sinua samalla tavalla kuin ennenkin. Itse asiassa palvelemme sinua paremmin kuin ennen. Joko tutustuit muuten asiakaspalveluchattiimme?”

Mies sanoo jonottaneensa useita päiviä 15-30 minuuttia pääsemättä palveluun.

Se on jo liikaa, se on selvä.

Como testasi.

Pääsimme asiakaspalveluun 12 minuutin kohdalla.

Kyllä sekin on hieman liikaa tänä päivänä. Varsinkin jos kehutaan että palvelu on parantunut. Soneraan ei tarvinnut jonottaa moisia aikoja, muistaa toimittaja.

Ehkä tällä yritetään saada ihmisiä asioimaan chatin kautta, eikä puhelinpalvelussa. Tosiasia kuitenkin on, että Suomessa elää suuri joukko puhelimenkäyttäjiä, jotka ovat vasta viime vuosien aikana siirtyneet lankapuhelimesta kännykkään – he eivät käytä chatteja, hyvä jos tietävät mitä ne ovat. Eivätkä muuten käytä monet neli-viisikymppisetkään, vaan haluavat asioida puhelimitse.

Tämä kannattaa muistaa. Kyseiset asiakkaat ovat myös usein vakiintuneessa elämäntilanteessa olevia asiakkaita, joilla on rahaa. Mutta huonoa palvelua he eivät halua.

Lisää luettavaa