Asiakas on aina väärässä – varsinkin jos valittaa tästä!

Miten ihmiset voivat olla niin typeriä, että valittavat nykyisin jopa ilmaistarjoiluista.

Kuvituskuvaa

Aasiakas.net on sivusto, jossa asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa.

Eikä hän ole oikeassa nykypäivänä monesti muuallakaan, paitsi tarinoissa. Asiakaspalvelijat kertovat, että tilanne on mennyt varsinkin somen aikana aivan mahdottomaksi. Kaikesta kettuillaan, valitetaan – siis aivan turhasta. Yrityksiä myös sabotoidaan. Kun ei saada tahtoa läpi mahdottomissa asioissa, laaditaan julkinen somehäpäisy.

Onneksi nykypäivänä esimerkiksi ravintoloitsijat ovat ottaneet kovat aseet käyttöön – ja onnistuneet siinä. Kun asiakas törppöilee ja valittaa sitten julkisesti, ravintoloitsija voi vaikka todeta että ”kiitos palautteesta, mutta voisimme suhtautua siihen paljon paremmin, jos et olisi puristellut tarjoilijaa perseestä ja yrittänyt lyödä pokea, joka joutui raudoittamaan sinut poliisiin tuloon asti.”

Hyvä näin. Tyhmä asiakas ei ole asiakas. Hän on vaiva.

Nyt Aasiakas.net-sivustolla on avauduttu ilmaistarjoilusta. Kyseessä oli ollut marketin kahvitarjoilu.

-Palvelutiskille tuli aamupäivällä eläkeläisrouva turkissaan, oli käynyt kakkukahveilla jo. Rouva oli todella hermostunut ja näreissään, että ”lehdessä luvattiin kakkukahvit ja tarjolla oli ainoastaan kahvia ja KÄÄRETORTTUA!” Valituksen aiheena oli siis väärä pulla. Häntä kuulemma oli petetty kun lehti lupasi kakkua ja tarjolla olikin vain torttua. Voi jeesus, ilmaiseksi kun saa niin pitäisi olla onnellinen että sai edes torttua, kirjoittaja sivaltaa.

Muuan yrittäjä taas kertoo Comolle, että hän järjesti hernekeittotarjoilun yrityksen pihalla, jolloin muuan kärttyisä asiakas valitti, että ”hernekeittoa, siitä menee maha kuralle, miksei ole grillimakkaraa”.

Länsisuomalainen yrittäjä kertoo keksineensä tällaisille törpöille kunnon nolaamiskeinon. Se kuuluu ilmaistarjoilun kohdalla näin:

-Voi, voi, nyt meni mieli pahaksi. Paljonko haluat rahaa tästä ilmaistarjoilusta takaisin.

Aiheet: