Nämä Puuilon suunnitelmat loksauttivat asiakkaiden leuat

Siis tämähän tarkoittaa, että…

Julkaistu:

Puuilo on kertonut lähitulevaisuuden tavoitteistaan.

Firma aikoo avata jopa kymmenen uutta myymälää per vuosi seuraavan strategiakautensa aikana.

Puuilo tavoittelee peräti 100 myymälän verkostoa viiden vuoden sisällä. Tällä hetkellä myymälöitä on verkkokaupan lisäksi 50.

Puuilon tavoitteena on myös yli 10 prosentin keskimääräinen vuotuinen liikevaihdon kasvu sekä yli 800 miljoonan euron liikevaihto viiden vuoden strategiakauden loppuun mennessä.

Yhtiö kertoo aloittavansa myös kansainvälisen laajentumisen avaamalla pilottimyymälöitä Ruotsissa.

Mutta se nimi…

Moni kysyy mistä Puuilon nimi tulee? Tässä sille selitys.

Puuilon nimi juontaa juurensa yrityksen perustamisvaiheisiin ja sen alkuperäiseen liiketoimintaan. Yrityksen tarina alkoi vuonna 1982 pienimuotoisena puusepänverstaana Puolangalla, jossa sen toiminnan ydin oli erilaisten puutuotteiden, kuten puulelujen, valmistaminen ja myynti.

Nimi ”Puuilo” syntyi lopulta kiteytettynä ilmaisuna ajatuksesta ”puusta iloa”. Vaikka yritys on historiansa aikana muuttanut liiketoimintansa painopistettä merkittävästi ja laajentanut tuotevalikoimaansa kattamaan nykyisin laajan kirjon erilaisia tuotteita työkaluista ja tarvikkeista kodin sisustustavaroihin ja lemmikkitarvikkeisiin, alkuperäinen nimi on säilynyt.

Nimi toimii edelleen muistutuksena yrityksen juurista ja sen historiasta.