Lidlin paistopisteet ovat melkoinen käsite. Pienilläkin kauppapaikoilla valikoimaa on melkoisesti.
Nyt paistopisteeltä ja Lidlistä kuuluu merkillisiä uutisia.
Lidlin paistopisteellä testattiin nimittäin kesän ja alkusyksyn ajan ilta-alennusta, jossa tuotteet myytiin puoleen hintaan, siis peräti 50 prosentin alella ennen sulkemista.
Testi oli onnistunut.
Niinpä paistopisteen ilta-ale on nyt vakiinnutettu pysyväksi toimintamalliksi kaikissa Lidleissä. Asiakkaat saavat siis paistopisteen tuotteet puoleen hintaan myymälän viimeisenä aukiolotuntina.
Paitsi kuluttajat myös ympäristö tykkää: alennuksen ansiosta paistopistetuotteita päätyi hävikkiin 15,5 prosenttia vähemmän verrattuna vastaavaan ajankohtaan viime vuonna.
Lidlin tavoitteena on pitää ruokahävikki kokonaisuudessaan alle 1,5 prosentissa. Tämän hetken luku on 1,48 prosenttia. Hävikintorjunta on yksi Lidlin keskeisistä ilmastoteoista, sillä valtaosa ruokakaupan päästöistä syntyy ruoantuotannosta.