Speden suojatin Maria Drockilan bisnekset vajuivat tappiolle

Maria Drockila toimi alle kaksikymppisenä missinä Spede-konsernin toimitusjohtajana. Sittemmin hän perusti Kynttiläpaja Oy:n.

Diili-ohjelmaankin muutama vuosi sitten osallistuneen Marian Drockilan yritys Kynttiläpaja Oy on viime vuosien ajan tahkonnut liikevaihtoa miljoonaluokassa.

Liikevaihto on nelivuotistarkastelukaudella ylittänyt jatkuvasti kaksi miljoonaa euroa. Viimeisin liikevaihto on salattu, koska uusi laki antaa siihen pienempien yritysten kohdalla mahdollisuuden. Tulosta ei kuitenkaan voi salata, ja se on painunut nyt tappiolle 20 000 euroa.

Aikaisempina vuosina viivan alle on jäänyt 200 – 300 000 euroa.

Ainakin yli nelikymppiset muistavat, kun vuonna 1997 Miss Suomi -kilpailun toiseksi perintöprinsessaksi kruunattu Maria Drockila sekoitti legendaarisen Spede Pasasen pään. Huhuttiin suhteesta, vaikka parilla oli noin 50 vuotta ikäeroa. Sitten Spede teki 19-vuotiaasta oman Spede-yhtiöt -konserninsa toimitusjohtajan.

Vuonna 1998 Maria perusti oman yrityksen. Moni saattoi katsella asiaa harrastuksen vinkkelistä, mutta Maria on osoittanut, ettei hän todellakaan ole mikään pikku käsityöläinen. Hänet muuten valittiin 2000-luvun puolivälin paikkeilla Vuoden nuoreksi yrittäjäksi.

Aiheet: