Suomalaismyyjä asiakkaista: Turha uhkailla esimiehillä!

Asiakas on usein aasiakas.

08.07.2017

Asiakaspalvelussa työskentelevä on väsynyt typeriin asiakkaisiin, jotka eivät ymmärrä päivänselviä asioita, vaan ovat vaatimassa esimiestä aina paikalle. Hän kirjoittaa Aasiakas.net-palvelussa:

-Jos/kun aasiakas alkaa vänkäämään jostain päivän selvästä asiasta (lottokupongin maksamisesta luotolla, alennuksista ym…), niin kuvittelevatko he tosissaan että esimiehen pyytäminen paikalle saa heidän tahtonsa läpi.

-Yleisesti ottaen ja lähes aina myyjät on ohjeistettu toimimaan liikkeen pelisääntöjen mukaan eikä esimieskään niitä lähde oikomaan. Ja toisekseen, jos jokin homma menee syystä tai toisesta pieleen, niin kuluttaja-asiamiehellä uhkailu ei säikäytä ketään…(…) siellä on töissä fiksuja ihmisiä jotka ajattelevat maalaisjärjellä, ja myyjät/myyjäliikkeet ovat kyllä tietoisia, että mitä oikeuksia kuluttajilla on.

Eli seuraavan kerran, kun vaadit mahdottomia, älä ainakaan jatka itsesi nolaamista ”esimiesjargonilla”.