Tätä asiaa ei Netflixissä nähdä: ”Meillä on 10 miljardille dollarille muutakin käyttöä”

Netflix sanoo jatkossakin ei urheilulle.

Netflixillä on suuria suunnitelmia tulevaisuuden suhteen. Esimerkiksi ensi vuonna se aikoo julkaista pelejä.

Erästä asiaa ei Netflixissä kuitenkaan nähdä, vaikka sitä on heiltä useaan otteeseen jo vuosien ajan udeltu.

Netflixin toimitusjohtaja Ted Sarandos kertoi, ettei urheilutapahtumia heillä tulla näkemään.

Sarandosin mukaan Netflix haluaa näyttää ohjelmansa ilman mainoksia ja niin, ettei niistä pidä maksaa erikseen mitään. Suuret urheilutapahtumat ovat kuitenkin aina täynnä mainoksia, ja niiden lähetysoikeuksien ostaminen maksaa huikeita summia.

USA:ssa suoratoistopalvelut kuten Amazon Prime ja Peacock ovat jo ottaneet erilaisia urheilutapahtumia suoratoistopalveluihinsa. Tämän vuoden alussa Amazon maksoi 10 miljardia dollaria ostaessaan itselleen NFL-oikeudet.

”Meillä on 10 miljardille dollarille muutakin käyttöä”, Sarandos kertoi.

Aiheet: