VR:n lipunmyyntiuudistus on silkka farssi, siitä lienevät kaikki samaa mieltä. Lehdissä on kerrottu, että jopa lapsia on heitetty ulos junasta siksi, että he eivät ole saaneet itselleen hankittua lippua. Kukaan ei tunnu tietävät mistä lippuja saa, ja jos tietääkin, niin saako nitä itselleen ilman hirvittävää sählinkiä?
Vastaus jälkimmäiseen kysymykseen näyttää olevan kaikessa lyhykäisyydessään: ei saa. Alta löydät erän Facebook-käyttäjän selonteon siitä, millaista on käyttää VR:n ”parannetun palvelun” sarjalippuja.
”No niin. Nyt on sitten ostettu uudistettuja VR:n parannetun palvelun sarjalippuja. Pakollisia paikkavarauksia varten 13 numeroa sisältävä tunnusnumerosarja on kirjoitettu post-it -lapulle puhelimeen.
VR:n mobiiliapplikaatio ei toimi yritystunnuksilla, eli ainoa tapa varata paikkalippu itse on läppärillä (joka siis pitää käynnistää jossain kadulla tätä varten).
Läppäriä käytettäessä varaukseen ei ole suoraa linkkiä vaan se pitää avata sarjalipun alasivulta täppäämällä ja sen jälkeen ei riitä se kuuluisa numerosarja vaan on pakko kirjoittaa lähtöasema ja määränpääasema, jotka siis on määritelty siinä sarjalipussa. Sen jälkeen varataan paikka ja mennään siis yhteensä viisi eri sivua kuittaillen läpi, mukaan lukien toki pakollinen tunniste-numerosarja, jota tarvittaisiin, jos tulostaisin lipun automaatista, mitä ei pysty muuten tekemään. Mutta proseduuri on sama kuin lipun ostaminen, se maksetaan sarjalipusta.
Entä muistaako systeemi sarjalippuni? Älkää naurattako. Joka kerran siis kirjautuminen sisälle, sitten kohtaan kausi- ja sarjaliput, sieltä täppä sarjalipun paikka ja sinne naputtelemaan sarjalippuni 13-numeroinen rakastettu tunnus, jota siis ei näe mistään VR:n omasta järjestelmästä vaan se on lippu-pdf:ssä tai desktopilla muistilapussa.”
Voi elämän kevät sentään. Koko tekstin löydät alta. Ei, tuossa ei nimittäin todellakaan ollut vielä kaikki…