Helsingin Jäähallin Nordiksen alueella 12.–14.6. pidetty Helsinki City Festival keräsi kolmen päivän aikana kaikkiaan noin 55 000 hengen yleisön.
Helsinki City Festivalin ulkomaisina pääesiintyjinä nähtiin tänä kesänä Lewis Capaldi, Black Eyed Peas, Flo Rida ja Macklemore. Kaikkiaan Helsinki City Festivalissa nähtiin viikonloppuna yli 50 artistia.
Tapahtuman kotimaiseen artistikaartiin lukeutuivat tänä vuonna Suomesta muiden muassa Gettomasa, Haloo Helsinki!, Kuumaa, The Rasmus, Mikael Gabrielin ja Nublun vuoden ainoa yhteiskeikka, Timo Pieni Huijauksesta, Iso H:sta ja Uniikista muodostuva Rähinä Special sekä Evelina, Pikku G, Petra, Skandaali, Windows95man, JVG, Isac Elliot, Bomfunk MC’s, 21 vuoden tauon jälkeen Siiri Nordinin johdolla festivaalilavoille palannut Killer, niin ikää lavoilla palannut XL5 sekä Mikä kesä -biisinsä 20-vuotisjuhlaa viettävä Valvomo.
Helsinki City Festival järjestettiin nyt kolmannen kerran. Vuonna 2024 tapahtumaa juhlittiin Bolt Arenan alueella ja vuosina 2025–2026 Nordiksella. Ensi vuonna Helsinki City Festival kokee merkittäviä muutoksia. Lisäksi tapahtumaan on jo kiinnitetty yksi merkittävä ulkomainen pääesiintyjä. Näistä kaikista tiedotetaan myöhemmin kesän ja loppuvuoden aikana.