Turun seudulta kuuluu kummallisia. Teinien on kerrottu ottaneen siellä mallia someen ilmestyneistä videoista. Niissä syödään tai ollaan ainakin syövinään Milk-hyytelöpuikkoa. Nyt myös suomalaiset teinit syövät poskipunaa.
Helsingin Sanomat uutisoi Raision kauppakeskus Myllyssä sijaitsevasta Kicksin myymälästä, jossa Milk-sarjan poskipunahylly on pitänyt tyhjentää. Edes testereitä ei ole voitu jättää esille, koska nuorten on nähty pistävän niitä suuhunsa.
Kicksistä ei haluttu kommentoida asiaa, mutta Lykon aluepäällikkö Marjaana Punnonen avasi aihetta.
– Trendi alkoi, kun amerikkalaiset vaikuttajat noin puolitoista vuotta sitten alkoivat esittää syövänsä juuri tätä Milkin tuotetta, kertoo Punnonen.
Tuotetta myyvät liikkeet ovat tehneet havaintoja siitä, kuinka nuoret ovat joko testailleet hyytelöä sormin tai haukanneet niistä. Hyytelöklimpit on voitu niellä tai sylkeä pois.
Tältä puikko maistuu
Punnonen lupautui maistamaan puikkoa. Hän haisteli niitä ensin läpi ja kertoi, etteivät ne haise oikeastaan miltään. Ne tuntuivat hänen mukaansa suussa nallekarkeilta, mutta vähän rakeisimmilta ja murustuvammilta.
– Äääh… tämä maistuu tosi voimakkaalle. Ei todellakaan millekään karkille tai hyvälle. Maku on tosi paha, kemikaalinen. Kuin joku olisi suihkaissut mietoa hajuvettä suuhun, totesi Punnonen puikkojen mausta.
Helsingin Sanomissa muistutetaan vielä, ettei puikkoja ole tarkoitettu syötäviksi. Niillä on tarkoitus värjätä ihoa esimerkiksi poskien, silmäluomien ja huulien kohdalta.
Lue myös: Sokos raotti tietoa: Nämä lahjat menevät jouluna kuin kuumille kiville
– Kuulas, jellymäinen huuli- ja poskisävyte viilentävällä merivedellä ja aloella kerrostettavalla ja pitkäkestoisella vesiväriefektillä. Taputtele iholle, häivytä ja nauti välittömästä väristä, joka pysyy ja pysyy, kerrotaan tuotteesta Lykon verkkosivustolla.
Lähde: Helsingin Sanomat