Kristillisdemokraattien kansanedustaja Päivi Räsänen koki heti juhannuksen jälkeisen viikon alkuun ikävän asian. Hän oli matkustamassa Riihimäeltä Helsinkiin, mutta matkaan oli tullut viivästys. Hän myöhästyi sen takia eduskunnasta.
– Taas joku ratavaurio Jokelan kohdalla! Sama tilanne oli viime viikolla. Juna on seisonut jo yli tunnin, olen jo kaksi tuntia matkustanut eikä vielä Jokelaa ole ohitettu. Täältä ei myöskään pääse ulos, esimerkiksi taksiin, päivitteli Räsänen tilannetta.
Tilanne ei häiritse Päiviä muuten kuin myöhästymisen takia.
– Hyvä täällä muuten on olla, mutta Eduskunnan istunto alkaa klo 12., kahden minuutin kuluttua. Harmittaa, sillä siellä olisi tärkeitä asioita, joihin olen varautunut käyttämään puheenvuoron, kirjoittaa Räsänen.
Päivillä olisi ollut toinenkin vaihtoehto saapua paikalle.
– Toki olisin lähtenyt autolla liikkeelle, jos olisin tämän tiennyt, hän toteaa.
Julkaisuun on tullut mukavia sekä ilkeitä ja asiattomia kommentteja. Julkaisu löytyy tästä alta.
Jos julkaisu ei näy tässä, avaa se auki tästä.