Ravintolanpitäjä vastaa: Tämä on asiakkaalta typerin kommentti heti ravintolaan tultua!

Tulitko ajatelleeksi?

Länsisuomalaista ravintolaa vuosikaudet pitänyt ravintoloitsija, joka on usein tiskin takana, kertoo Comolle mikä mahtaa olla typerin asiakkaan heittämä kommentti. Hän ei halua nimeään julkisuuteen.

-Kyllä se yleensä kuullaan heti ravintolaan tultua, ravintoloitsija toteaa.

Eli?

-Onpas täällä hiljaista. Tai: Miksi täällä ei ole ketään? Tai: Kylläpä on kova meno.

Miksi tämä on typerä kommentti?

-Siksi että se tavallaan loukkaa ravintoloitsijaa. Se on vähän kuin toteaisi että sinulla on tässä paska paikka kädessäsi, eikä täällä kukaan käy.

Miten usein kuulet kommentin?

-Kyllä sitä jatkuvasti kuulee, mutta tässä on sellainen hassu juttu, että usein sen kuulee aikoina, jolloin ravintoloissa ei tietenkään paljon asiakkaita ole. Eli kyllä meillä viikonloppuisin väkeä piisaa. He vain eivät välttämättä istu ravintolassa heti iltauutisten jälkeen. Tai tule tiistaina kello 13.30 vetämään päiväkänniä.

Mitä vastaat tällaiselle asiakkaalle?

-No en tietenkään mitään epäkohteliasta. Toki siihen voisi heittää että sinä et ole täällä enää kolmen tunnin päästä, kun ilo on ylimmillään ja tupa täynnä. Sä olet jo kotona nukkumassa.

 

Aiheet:

Aiheeseen liittyvät jutut