Tapahtui Suomessa: Asiakas valitti annoksesta – ravintoloitsijan vastaus hämmensi kaikki

Röyhkeyden huippuko? Ja kummanko puolelta?

12.06.2020

Erään suomalaisen paikkakunnan someryhmässä Facebookissa on nähty hulvaton keskustelu, jossa asiakas ja pikaruokapaikan ravintoloitsija kalisuttelevat peistä. Asia päätyi hullunkurisuuttaan myös Facebookin erikoisuuksia kalastelevaan Feissarimokat.comiin.

Kaikki sai alkunsa tästä kuvasta (kuvakaappaus Feissarimokat.comista):

Asiakas valitti saaneensa tällaisen annoksen, ja ilmaisi pettymyksensä.

Keskusteluketjuun ilmestyi kohta pian ravintoloitsija itse. Hän totesi seuraavaa:

-Suurin piirteen olet minun asiakas noin kaksi vuotta ja olet tilanut minun kautta ruuat ja valitat jokaisesta ruuasta. Tuon sinulle jokaisen valituksen jälkeen ruuan ilmaiseksi ja mä teen sinulle ruuan ihan täydellisesti keittiössä, mutta sä sotket sen ja syöt yleensä puolet ja sen jälkeen lähetät minulle kuvan ruuasta.

-Teetkö tämän tarkoituksella että saat ilmaisen ruuan. Ole kiltti ja älä tilaa enään ruokaa meidän kautta kiitoksia.

Valittaja kiisti moisen. Hän totesi valittavansa ensimmäistä kertaa. Annokseen ei kuitenkaan ollut kuulemma koskettu.

Keskustelu jatkui. Ravintoloitsija korosti, että he laittavat punakampelaan aina kolme filettä. Asiakas oli ravintoloitsijan mielestä selvästi murskannut kalat ja syönyt annoksesta.

-Me ei myydä murskattuna, ja vielläkin yrität huijata ihmisiä voi sua et ole normali, yrittäjä tuhahti.

Asiakas tyrmistyi. -Ei ole todellista. Väitetään vielä valehtelijaksi.

Ääniin tuli myös muita. Muuan Jussi kertoi, ettei annoksissa ole koskaan ollut valittamista.

Keskustelu jatkui. Myös Feissarimokat.comin keskusteluosiossa. Siellä ei armoa tullut.

Muuan esittää hyvänkin idean:

-Täähän on helppo juttu, yrittäjä pyytää tuotteen saadessaan asiakasta tarkastamaan tuotteen, ja ottaa asiakkaalta kuittauksen hyväksytystä tuotteesta. Vähän vaikea on asiakkaan sen jälkeen yrittää reklamoida huonosta tuotteesta. Asiakkaalle voi sanoa, että kuittaus otetaan nykyään kaikilta laaduntarkkailusyistä, niin ei pitäisi olla nokan kopauttamista. Ja kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä.

 

Lisää luettavaa