Me ravintola-asiakkaat saatamme olla joskus hivenen hattarapäitä. Annetaanpa ruokaravintolan tarjoilijan listata, mitkä ovat hänen mielestään ehdottoman pöllöimmät top-5-mokaa. Ne joihin asiakas voi syyllistyä.
Tiedot perustuvat Aasiakas.netiin.
1. Ravintola on varattu täyteen klo 19.00, ja asiakas suuttuu siitä, kun hän tulee klo 18.00 enkä anna hänelle pöytää klo 18.00. “Kyllä minä kerkeän tunnissa syödä.” Niin, ruoan valmistuksessa kestää minuutti ja muita asiakkaita ei ole olemassakaan.
2. Likaisiin pöytiin omatoimisesti istuvat ovat kestosuosikkeja.
3. Tarjoilijalle valitetaan ruoan kestosta välillä. Joo, toki välillä ruoassa voikin kestää ruuhka-aikaan, mutta kannattaa myös ottaa huomioon, että alusta asti kunnon raaka-aineista valmistetuissa ruoissa voi kestää 30min, etenkin jos et ole ravintolan ainut asiakas. Eniten hermoja raastaa asiakas, joka kertoo odottaneensa ‘vähintään tunnin’ ruokaa, ja laskee tähän tuntiin tietysti mukaan juomien tilauksen, ruokatilauksen miettimisen, ruoan tilauksen ja alkuruoan syömisen. Wtf.
4. Varataan pöytä 20 henkilölle, ei suostuta tilamaan ruokia etukäteen vaikka odotusajasta varoitellaan, maksetaan erikseen ja ilmoitetaan vielä, että aikaa on max. 1,5 h.
5. Vakioasiakkaat olettavat, että varaamme heidän varalleen jotain ekstrapöytää, jos ravintola onkin täysi. Toki kaikki mahdolliset alennukset täytyy joka kerta myös saada.