Asiakaspalvelun ammattilainen listasi, tässä ne tulevat: 5 ärsyttävintä asiakastyyppiä!

Aasiakas.net-sivustolle kirjoittanut asiakaspalvelija kertoo olleensa vuosien myötä töissä vaikka missä, joten arviointeihin on varaa.

09.08.2017

Millaisia viisi ärsyttävintä asiakastyyppiä sitten ovat.

Ensimmäinen on säästeliäät.

-Säästeliäs asiakas on myös kova kyseenalaistamaan hintoja ja usein olenkin löytänyt itseni selittämästä asiakkaalle sitä, miksi muovipussi maksaa. ”Se on tuote, jota kauppias ei saa ilmaiseksi itsekään.” Ja tähän säästeliäs asiakas huokaa: ”Noh, kai se on sitten hinta maksettava.”

Valtakirjajankkaajat ovat oma rotunsa:

-Kun aspassa käsitellään henkilötietoja ja toisen ihmisen raha-asioita (esimerkiksi puhelinlaskuja), tietosuojalain mukaisesti tietoja voidaan luovuttaa ainoastaan asiakkaalle itselleen. En valehtele, kun kerron, että 99% tapauksista puoliso tai sukulainen reagoi aina täsmälleen samalla tavalla.

Vikisee siis vastaan, ettei valtakirjoja tarvita samassa perheessä.

Uusavuttomat jaksavat hämmentää kerta kerralta. Asiakaspalvelija on työskennellyt muiden muassa hotellissa.

-Vaikka kaikissa huoneissa on lasit ja hana, saatetaan tulla pyytämään respasta lasi vettä, hän paljastaa.

VIP-asiakkaat tai itseään sellaisiksi luulevat ne vasta ovatkin kivoja, lainausmerkeissä.

-Kai sää tyttö ymmärrät, että minä tunnen tämän paikan omistajan, että pistäs nyt tulemaan niitä juomia valomerkin jälkeen. Mä aiheutan sulle kuule potkut heti huomispäivänä, jos nyt ei ala tapahtuun.

Tappelijat, heitäkin löytyy. Moni aloittaa jo heti kun puhelimeen vastataan:

-Nyt on kuule sulla vastassa sellanen nainen, että nyt kuule asenne sitten kohdilleen heti, että täältä tulee kyllä sitten heti takasin samalla mitalla, että nii!

Lue kaikki tarinat TÄÄLTÄ.

Lisää luettavaa