Uusi kausi huippusuositusta Diili-ohjelmasta starttaa Nelosella ja Ruudussa maanantaina.
Jaajo Linnonmaan luotsaama ohjelma alkaa varsin tomerasti, kun joukkueet Riski ja Kaptah saavat tehtäväkseen järjestää huutokaupan.
Riski järjestää oman tapahtumansa kauppakeskus Triplassa. Houkuttelevimmaksi huutokohteeksi tiimi onnistuu hankkimaan Lauri Markkasen pelitossut!
Tilanne saa kuitenkin erikoisen käänteen, kun joukkue saa neronleimauksen. Myydään tossut erikseen. Miten käy, se nähdään lähetyksessä. Lähtevätkö tossut liian halvalla, jolloin joku tekee vielä huikean tilin pistämällä ne jatkomyyntiin nettihuutokauppaan?
Diilin neuvonantaja Toni Lähdekin hämmentyy:
– Koin ehkä omituisimman hetken siinä, kun kuulin, että Lauri Markkasen tossut erotetaan.
Superterassin pomon tehtävä tämän kauden kirkkaimpana kruununa
Tällä kaudella Diili-kilpailun panokset ovat korkealla. Tehtävänä on löytää projektipäällikkö ensi kesänä Helsingin Kasarmitorille rakennettavalle Superterassille. Valitun henkilön vastuulla on Jaajon puolen miljoonan euron suursatsaus, jota on on kehunut uransa suurimmaksi investoinniksi bisneksiin.
Kilpailussa on mukana 16 eri alojen osaajaa, joilla on kokemusta myös tapahtuma-alalta. He kisaavat monipuolisissa myynnin, markkinoinnin ja tapahtumatuotannon tehtävissä, joiden tuloksia arvioidaan johtoryhmän edessä.
Kilpailijat ovat:
- Mikko Helin, palvelumuotoiluopiskelija
- Niko Häkli, erityisopettaja
- Erika Kaipainen, yrittäjä
- Sara Montonen, vakuutusedustaja
- Nina Hirvensalo, Social Media Lead
- Peik Jäntti, tuottaja
- Tomi Tulisalmi, ravintoloitsija
- Arttu Seppälä, sarjakuvakäsikirjoittaja
- Marika Taitokari, tapahtumapäällikkö
- Otso Kivimäki, yrittäjä
- Lassi Erkko, opiskelija
- Laura Kietäväinen, Taste Expert
- Joona-Kim Wiiala, Senior Key Account Manager
- Milla Grönstrand, kiinteistönvälittäjä
- Jaana Heiskanen, tuottaja
- Freja Hartman, ravintolapäällikkö
Jaajon rinnalla johtoryhmässä haukankatseilevat jälleen start-up-asiantuntija Amel Gaily ja brändistrategi Toni Lähde.
– Superterassi tulee olemaan yrittäjäurani suurin panostus, niin ajallisesti kuin rahallisesti. Kun sijoittaa omaa rahaa puoli miljoonaa projektiin, paine löytää oikea vetäjä on kova. Se näkyy aivan varmasti myös ohjelmassa, Jaajo lupaa.
Jaajo kertoo myös, että kuvausten aikana hänen visionsa täydellisestä projektipäälliköstä selkiytyi.
– Jos alkuun haettiin vain ihmistä, jolla pysyy langat käsissä, niin kauden aikana huomasin myös etsiväni tekijää, joka pystyy tulemaan monen ihmisen kanssa toimeen. Superterassilla on kymmeniä ravintoloitsijoita ja kumppaneita, joiden kanssa pitää päivittäin kommunikoida. Kun siihen päälle tulee vielä artistit, taiteilijat ja sadat tuhannet asiakkaat, niin näkemykseni kirkastui entisestään, hän sanoo.
Diili alkaa Nelosella ja Ruudussa maanantaina 13.1. klo 21.