Kun suomalainen verkkokauppa tyri huolella, ihan kaiken!

31.03.2017

Comon toimittaja tilaa paljon netistä, ja kaikkea. Mutta kusetetuksi hän ei ole koskaan joutunut. Hommat ovat pelanneet, tavara tullut, ja palautuksetkin toimineet. Nyt rupesi mietityttämään.

Kyseessä on lemmikkieläinten asioihin erikoistunut verkkokauppa, jolla on loputtoman hienot ja asialliset sekä vakuuttavat verkkosivut.

Tilasimme kissanhiekkaa. Kun yleisesti ottaen verkkokaupat Suomessa toimittavat tällaiset tilaukset parissa, kolmessa päivässä, kuluikin lähes kaksi viikkoa eikä mitään kuulunut.

Asiakas huolestui ja käväisi tilaustenseurannassa. Netistä näkyi, ettei tilausta ollut edes alettu käsitellä. Yritys soittaa verkkokauppaan tuotti nollatuloksen. Sivuilta löytynyt numero ei toiminut. Huolta herätti myös se, että luottokorttimaksussa näkyvä yritys oli rekisterin mukaan lakannut toimimasta virallisesti. Väliviivan kanssa kirjoitettuna samanniminen yritys kuitenkin näytti olevan toiminnassa. Pieni googletus osoitti myös sen, että firmalla oli taustallaan trattoja ja vero-ongelmia.

Nämä epämuotoisuudet saivat toimittajan perumaan tilauksen – sille annettiin 14 päivää aikaa. Oli meneillään 13 päivä.

Reklamointi luottokorttiostoksesta – ja rahat tulivat pankista takaisin tilille. Kiitos.

Mutta nyt vasta alkoi tapahtua.

Tulikin paketti. Siis myöhässä. Tilausperuutusta(kaan) ei siis ollut osattu hoitaa verkkokaupassa loppuun saakka. Pakettihan ei tietenkään tullut Matkahuollon kautta, kuten piti. Tuli Postin kautta. Lopputulemana asiakas sai yhden pussin kissanhiekkaa – vain yhden. Kolme oli tilattu ja maksettu, ja niin rahtilistassakin luki. Tanan koijarit!

Voiko verkkokauppa siis enää sekoilla enemmän? Se on ainakin varmaa, että kyseisestä verkkokaupasta ei enää tilata. Mitä opimme? Vaikka kuinka näyttäisi luotettavalta verkkokaupalta, googleta, ota selvää.

PS. Saimme rahat takaisin, hiekkapussin voitte noutaa, emme varmasti palauta takaisin.

 

Lisää luettavaa