Mökkikylän asiakaspalvelija: Tämä asiakastyyppi ärsyttää eniten!

Mökkikylän receptionissa työtään tekevä asiakaspalvelija avautui Comolle.

21.08.2017

Jos kysytään mikä ihmistyyppi asiakaspalvelijaa ärsyttää eniten, niin se on monikanavasählääjät.

Anteeksi kuinka?

-Ihmiset, jotka ottavat yhteyttä, mutta joilla ei ole aikaa ja kärsivällisyyttä odottaa asiansa hoitamista. He alkavat sählätä ja itse asiassa vain vaikeuttavat kaikkien asioita, asiakaspalvelija kertoo ja antaa esimerkin.

Hän työskentelee mökkikylässä, jossa vuokrataan laadukkaita kesämökkejä myös talvisin.

-Asiakas tekee tiedustelun meille nettisivujen palautelomaketta käyttäen. Ei aikaakaan, niin hän huseeraa jo sähköpostin kanssa ja laittaa kyselyn sitäkin kautta. Kun me emme nyt täällä ehdi sekunnissa vastata ihmisille – ja kun eivät suuryrityksetkään ehdi vastata heti – niin se pitäisi ymmärtää. Mutta ei. Tämä ihminen soittaa vielä perään, tai laittaa tekstarin. Näin meillä on sitä samaa asiaa koskien pian neljä eri yhteydenottoa, ja kaikki on sekaisin, asiakaspalvelija tuhahtaa.

Hän miettii missä on nykyajan ihmisten kärsivällisyys.

-Ota yhteyttä kerran. Kyllä sinuun ollaan yhteydessä ja vastataan. Jos nyt kävisi niin hassusti ettei kolmeen päivään vastaisi kukaan mikä on ihme, niin ota sitten uudestaan yhteyttä. Ja jos sinulla on kiire, niin älä käytä kaikkia kanavia vaan SOITA, jolloin saat ihmisen kiinni ja voit hoitaa asiasi kerralla.