Nainen palautti mekon Jumboon – syntyi outo härdelli, nyt tarvitaan jo teknisiä todisteita

Oliko myyjätär epärehellinen?

16.07.2017

Jumbossa, Vantaalla, vaateliikkeessä asioinut nainen on tuohtunut ja kirjoittanut sosiaaliseen mediaan ärhäkkään päivitteen. Saa jakaa, hän vaatii.

Hän kertoo joutuneensa vaateliikkeen valheellisen myyjän uhriksi. Näin kaikki meni:

-Olin palauttamassa ostamaani kallista mekkoa. Siis tarkoitukseni oli vaihtaa se mekko toiseen mekkoon, sillä määräaika palautukselle oli voimassa ja minulle oli puhelimessa luvattu, että voin sen palauttaa. Rahoja ei saa, mutta samalla hinnalla voi ostaa muuta mekon tilalle. Kun menin liikkeeseen, väitti myyjä, että palautusta ei voi suorittaa, mutta voin tehdä asiasta reklamaation. Minkä ihmeen reklamaation, eihän mekossa ollut vikaa! Ei mitään vikaa reklamaation tekemistä varten, vaan se, että mekko oli kainalosta minulle liian suuri. Rintsikat näkyivät sittenkin sieltä kainalosta ikävällä tavalla, nainen kirjoittaa.

Myyjä ei suostunut toimenpiteeseen, jolloin ostaja pyysi omistajan sähköpostiosoitteen. Hän laittoi viestiä tapahtuneesta ja selitti tilanteen. Yllätys oli suuri, kun vastaus tuli.

-Vastauksessa luki, että myyjä oli kertonut mekon haisseen tupakalle, ja että enhän itsekään haluaisi ostaa tupakalle tuoksuvaa mekkoa liikkeestä. Vastasin omistajalle sähköpostilla, että tuo on valhe, sillä meillä ei kukaan tupakoi ja että mekko on ollut (liikkeen) omassa pussissa koko ajan, eikä sitä ole käytetty, se on täysin myyntikunnossa ja hajusteeton.

Nainen on niin kyrpiintynyt asiaan, että haluaa testauttaa mekon teknillisessä laboratoriossa todistaakseen, ettei mekossa varmasti ole liioin tupakkaa kuin hajusteitakaan.

-Että voi yksittäinen myyjä keksiä päästään mitä vaan – valehtelemalla asiakkaan palautustuotteen olevan epäkelpo myyntituote vain sen vuoksi, että ei tarvitsisi tehdä palautusta toiseen tai toisiin sopivimpiin tuotteisiin.

 

Lisää luettavaa