Suomalaisperhe osti 6 lavaa lonkeroa marketista- vartijat paikalle, perhe takahuoneeseen!

Erikoinen episodi marketissa Vantaalla.

17.03.2018

Suomalaisperhe kertoo Vantaan Puskaradio -ryhmään tekemässään kirjoituksessa asioineensa paikallisessa suurmarketissa torstaina. Se johti erikoiseen episodiin ja selvittelyyn.

Perhe oli ostanut kaksi kärryllistä tuotteita.

-Saavuimme normaalisti kassalla olevaa neitiä moikaten ja rupesimme kokoamaan ruokaostoksiamme kassahihnalle. Toisessa kärryssä meillä on aina ollut normaalisti ruoat ja kodintarvikkeet, kun taas toisessa ainoastaan juotavat, alkoholit/mehut/limut. Suurien määrien vuoksi tämä on yleensä helpottanut meidän asiointia kassalla. Kun ruoat olivat menneet läpi oli juomien vuoro. Meillä oli kärryssämme kymmeniä irtonaisia lasipulloja, eri lavoja sekä useampia 6-packkeja, perheen isä kirjoittaa ryhmässä.

Helpottaakseen raskaiden juomapakkausten kanssa asiointia he kertovat kuinka monta tuotetta heillä on kärryssä ja antavat vain yhden kassaneidin viivakoodattavaksi. Kassahenkilö tarkastaa tuotteet kärrystä.

-Tietysti pidämme jokaista tuotetta selvästi esillä ja järjestyksessä, etteivät ole siellä miten sattuu.

Asiointi on aina sujunut moitteetta, mutta ei eilen. Perhe lähti kaupasta näpistyssyytteen kanssa. Perhe toteaa, että kassaneiti teki virheen ja löi vain yhden tuotteen, kun niitä oli useampia – ja vartijat saapuivat sitten kiusaamaan perhettä kassalinjan jälkeen.

-Sitä myös en ymmärrä, miten on edes mahdollista erehtyä näkevänsä yhden lavan ainoastaan kun ne kuusi vievät yksinään jo kärrystä melkein puolet tilasta ison kokonsa vuoksi, kirjoittaja toteaa.

Ostosten jälkeen perhe kuulemma ehti kävellä muutaman sekunnin, kun kolme vartijaa tuli tarkastamaan heidän kuittiaan ja veivät mukaansa ”kuulusteluihin”.

-Kuulusteluissa läsnä oli ”myymäläpäällikkö”, joka oli kaukana ymmärtäväisestä. Keskustelua hän ei halunnut ollenkaan käydä meidän kanssa läpi vaan istui mieluummin piilossa pienessä pimeässä kopissaan näpyttelemässä näppäimistöä. Säälittävintä siinä oli se, että hän näki meidät suoraan ns. ”rikollisina” eikä suostunut millään tavalla kuuntelemaan edes meidän puolta tapahtumasta.

Perhe halusi aikansa tuhlaamisesta ja syyttelystä palauttaa kaikki 600 euron ostokset, mutta sitä ei sallittu.

-Suurimpana syynä oli kuitenkin, että he pitivät meitä puolitoista tuntia kuulusteluissa, sillä aikaa kun molemmat kärryt istuivat paikallaan ruokineen sekä pakasteineen lämpimässä! isä kauhistelee.

-Surullisinta tässä on se, että olemme aina käyttäneet kyseistä kauppaa. Kuukausittain kulutamme sinne lähes 500-1000 euroa ostoksiin, ellei enemmänkin, ja nyt täytyy näköjään siirtyä vastakkaiselle olevalle kilpailijalle.

Mitä me tästä opimme? Asiakas on vastuussa ostoksistaan vaikka kassaneiti tekisi virheen. Niinkö?

Lisää luettavaa