Tässä tulevat kyberkonnien huijausten suosikkibrändit – top-10

Kuvituskuva

Mitkä brändit ovat verkkovorojen suosikkeja.

Check Point Research on julkaissut viime vuoden viimeisen kvartaalin raporttinsa. Siitä selviää mitä tuotemerkkejä kyberrikolliset useimmin hyödynsivät kalastellessaan uhrien henkilö- tai pankkitietoja.

Brand Phishing -hyökkäyksestä on kysymys, kun rikolliset yrittävät jäljitellä tunnetun tuotemerkin verkkosivuja käyttämällä samaa domain-nimeä tai URL-osoitetta ja samantyyppistä sivuston ulkoasua. Väärennetylle sivustolle voidaan houkutella uhreja sähköpostilla tai tekstiviestillä, mobiilisovelluksen avulla tai verkkoselaimessa. Väärennetty sivusto sisältää usein lomakkeen, jonka avulla kyberrikolliset keräävät uhrien henkilö- ja maksutietoja.

Alla väärennetyimmät brändit

  1. Microsoft (mukana 43 prosentissa kaikista brand phishing -yrityksistä globaalisti)
  2. DHL (18 %)
  3. LinkedIn (6 %)
  4. Amazon (5 %)
  5. Rakuten (4 %)
  6. IKEA (3 %)
  7. Google (2 %)
  8. Paypal (2 %)
  9. Chase (2 %)
  10. Yahoo (1 %).

Aiheet: