Gamescom 2015: Haastattelussa Max Mad -pelin ohjaaja

Como pääsi Gamescomissa haastattelemaan Mad Max -pelin ohjaajaa, Avalanche Studiosin Frank Rookea. Rooke kertoi pelikehittäjien olleen Mad Max -elokuvien ohjaajan George Millerin kanssa tiiviissä yhteistyössä oppiakseen kaiken tarvittavan Mad Maxin maailmasta.

– Keskustelimme Millerin kanssa jo ennen kuin Mad Max -peliä aloitettiin edes kehittämään. Hän kulutti paljon vapaa-aikaansa kertoessaan meille, mistä Mad Maxissa on kyse. Aloitimme siis työmme turvallisin mielin, Rooke kertoo.

Mad Max -pelin maailma näyttää hyvin samanhenkiseltä kuin ylitsepursuavia kehuja saaneessa Mad Max: Fury Road -elokuvassa.

– Pidimme huolen myös siitä, että ripottelimme mukaan paljon viitteitä vanhoista Mad Max -elokuvista, koska tiedämme pelaajien keskuudessa olevan paljon niiden faneja, Rooke paljastaa.

Kuinka tärkeä osa autolla ja sen kustomoinnilla on?

– Auto on hyvin tärkeä, mutta seikkailuosuus on aivan yhtä tärkeä. Max voi lähteä autosta, tonkia romuja ja etsiä voimavaroja – ja tietenkin vastaan tulee ihmisiä, jotka eivät halua Maxin vievän heidän tavaroitaan, koska tässä maailmassa ei ole paljon varallisuutta. Jokainen henkilö on jollain tavalla vinksahtanut, joten Mad Maxin maailma on vaarallinen, Rooke valaisee.

– Toki autotaistelut ovat luonnollinen ja tärkeä osa. Jopa pelkkä autolla ajaminenkin on pelissämme varsin hauskaa.

www-MadMaxhaastis1

Onnistuuko auton päivittäminen muuten kuin omaa tasoa nostamalla ja tavaroita keräämällä, kuten esimerkiksi verkko-ostosten kautta?

– Auton kustomointiin on saatavilla todella paljon vaihtoehtoja. Jotkut niistä vaikuttavat pelattavuuteen ja jotkut pelkkään ulkoasuun. Pelaaja voi luoda itse oman sotakoneensa tarinan eri vaiheissa. Verkko-ostoksiin en pysty tässä vaiheessa vielä sanomaan mitään.

Voivatko vähemmän pelanneet nauttia Mad Maxista?

Mad Maxia aloitettiin kehittämään hardcore-pelaajille, mutta se ei tarkoita etteikö vähemmän pelanneetkin voisi nauttia siitä. Mad Maxissa on haastetta, mutta se sisältää myös jakson, josta casual-pelaajatkin varmasti innostuvat. Pelissä on myös mahdollisuus esimerkiksi asettaa automaattiohjaus päälle tai pois, ihan oman osaamisensa mukaan, Rooke lohduttaa.

Mad Max julkaistaan PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja PC:lle syyskuun 4. päivä.

Esa Linna

Oletko jo lukenut pelin ensitestin? Klikkaa tätä!