Alkon verkkokauppa menee kiinni 3. helmikuuta kello 8 alkaen ja pimeyttä kestää kokonaisen viikon. Verkko-ovet avautuvat vasta 10. helmikuuta.
Näin uutisoitiin ja tiedotettiin vielä muutamia päiviä sitten.
Kyseessä oli verkkosivujen päivittäminen. Sen aikana alko.fi-sivuston kerrottiin olevan poissa käytöstä. Myöskään verkkokauppatilauksia ei voinut tehdä. Myymälöiden kuitenkin kerrottiin palvelevan normaalisti. Ennen käyttökatkoa tehdyt verkkokauppatilaukset olivat tiedotteen mukaan tavalliseen tapaan noudettavissa Alkon myymälöistä ja noutopisteistä.
Alko vetää sanojaan takaisin
Alkon ensi viikolle ilmoitetut huoltotoimet ja käyttökatko on nyt peruttu toistaiseksi, vahvistaa Alkon liiketoimintajohtaja Kari Pennanen STT:lle. Palautetta verkkokaupan massiivisesta huoltokatkosta tuli paljon.
Alkon tietohallintojohtaja Jani Partonen taas on todennut, ettei yhtiö – tiedotteesta huolimatta – aikonut sulkea verkkokauppasivustoaan kokonaan viikon ajaksi. Kyse oli Partosen mukaan epäselvästä viestinnästä
-Tarkoitus ei ollut missään vaiheessa, että meidän verkkokauppa olisi viikon poissa käytöstä, Partonen on tähdentänyt sittemmin julkisuuteen.
Verkkokaupan huoltotöitä on nyt siirretty myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan keväällä.
Kansalaisilta saatu palaute on Alkossa otettu siis hartaasti vastaan. Vaikka viestintä on hapuilevaa, Alko osoittaa olevansa valtionyhtiönä varsin herkkä kansan mielipiteille. Milloin samaa nähdään Yleisradiossa, kysyy tässä yhteydessä kaiketi moni.