Asiakas: Miksi Nordea ei käytä tavallista paperilappua?

Asiakaspalvelua ei ole saldotietojen huutaminen ympäriinsä.

28.06.2017

Pankkisalaisuus on tuntematon käsite Nordealle, marmattaa sosiaalisessa mediassa kolmekymppinen suomalaisnainen. Hän kertoo asioivansa sisällä kassalla muun muassa sairaalassa olevan sukulaisensa ja kuolinpesän vuoksi.

-Konttori on pieni ja tiivis, ja jokainen kerta, kun asioin, niin työntekijä kertoo ääneen kaikkien kuullen tilin saldon, vaikka en ole sitä kysynyt. Hoidan siskoni kuolinpesää – jälleen kerran koko asiakaskunta kuulee paljon tilillä on rahaa. Tätäkään en ole kysynyt, nainen avautuu somessa ja jatkaa:

-Vieressä vanha mummo nostaa rahaa ja kaikki me nyt tiedämme paljon hänellä on ja mitä hän nostaa. Takana pälyilee ihmisiä kun mummo lähtee matkaan. Huolestun.

Naisen mielestä pankin toimintaan tulisi kuulua hienovaraisuus ja yksityisyydensuojasta kiinni pitäminen.

Hommaan on yksinkertainen apu. Paperilappu.

-Tilin saldo kirjoitetaan paperille, jos asiakas sitä pyytää. Eikä huudeta koko kansan kuullen. 

Lisää luettavaa