Asiakas saa alennuskoodin kännykkään – sitten alkaakin myyjän piina: Lupauksia, uhitteluja…

Kuvituskuva

Aasiakas.netissä on julkaistu havainnollistava kertomus siitä, kun asiakas saa alennuskoodin kännykkään.

Useat firmat jakavat asiakkailleen koodeja, joilla saa alennusta, vaikkapa tekstiviestillä. Nyt alkaakin myyjän piina. Myyjä on avautunut Aasiakas.net-palstalla kertoen, mitä yleensä tapahtuu, kun tällainen alennusasiakas saapuu.

Hän nimittäin tulee ja tokaisee hänellä olevan alennuskoodin. Seuraa seuraavanlainen keskustelu:

Minä: “Ahaa, minkäslainen koodi?”
Asiakas: “No semmone. Joku alennuskoodi en mä tiiä.”
Minä: “Joku etukuponki, vai onko se esimerkiksi jokin kännykkään saatu viesti?”
Asiakas: “Kännykkään”.
Minä: “No jos sinulla on se kännykkä ja se viesti siinä niin katsotaanpa.”
Asiakas ei reagoi vieläkään, ei ota kännykkää esille, tuijottaa vaan ja toistelee samaa.
Asiakas: “Sillä koodilla pitäs vissiin saaha jotakin.”
Minä: “No jos näytät minulle sitä koodia niin tarkistan että mitä se koskee?”
Asiakas: “Se oli ehkä että -15% jostain.”
Minä: “Näytätkö minulle sitä viestiä sieltä kännykästä?”
Asiakas: “Siinä luki että mä saan alennusta.”

Aikaa kuluu ja kun viiden minuutin päästä asiakas kaivaa kännykän esiin, hän selaa viisi minuttia etsien koodia. Monesti selviää että känny onkin autossa tai viesti on poistettu. Tai koodi oli siskon naapurin koiran kännykässä. Kuulemme myös lupauksia ja uhittelua:

-Voin myös tulla näyttämään koodia myöhemmin, kun olen saanut tavaran.

-Etkö sä usko että mulla on koodi!

Otamme osaa, asiakaspalvelijat.

 

Aiheet: