Voiko tämä olla totta – Pentti sai älyttömiä vastauksia lentoyhtiöltä, syy selvisi

Pentille vastattiin.

24.04.2023

Pentti-niminen kuluttaja on oheistanut Finnairin aspan eli asiakaspalvelun kanssa käymänsä chat-keskustelun someen.

Siinä ei ole päätä eikä häntää.

Pentti arveleekin, että keskusteleeko hän jonkun tekoälyn kanssa. Hän latasi otteita keskustelusta Faceen. Sieltä se päätyi myös Feissarimokat.comiin.

”Voit avata kotelon uudelleen”, aspa sanoo.

”Tämä on palautuksesi numero joka hylättiin. On täysin toinenkin joukkue, joka delas korvauksilla”, aspa jatkaa.

Lopulta Finnairilta tuntuu tulevan selvempikin vastaus:

Hei Pentti! Finnairin chat-palvelua hoitaa asiakaspalvelukeskus Bulgariassa. Koska keskuksessa ei ole suomenkielistä henkilökuntaa, siellä käytetään käännösohjelmaa, jota käyttävät monet muutkin yritykset eri toimialoilla contact-centereissään.

Ei kai tässä voi muuta todeta kuin että kyllä tämä ajattelemaan pistää.