Hälyttimet huusivat – myyjä suomalaisjulkkikselle: ”Näytähän kassisi”

Julkkislääkäri Pippa Laukka suivaantui. Syystäkin.

22.11.2021

Olet mitä syöt -ohjelman juontaja, lääkäri Pippa Laukka valittaa Instagramissaan huonosta asiakaspalvelusta, jota Suomessa usein saa. Viimeksi hän törmäsi kohdallaan suorastaan luokattoman huonoon palveluun, kun hälyttimet alkoivat piipata kaupassa.

-Sain tämän kokea nahoissani Triplan marketissa, kun kävin ostamassa siivousvälineitä. Nohevana päätin maksaa ostokset itsepalvelukassalla, kun poistuessani kaupan hälyportit alkoivat soida. Miten noloa, ajattelin ja tunsin kuinka puna levisi korviin saakka (ja seuraavaksi tietysti kävi myös mielessäni, että on sitä joku päässyt vähemmästäkin Kääk-palstalle), Pippa kirjoittaa.

Itsepalvelukassoja valvonut henkilö tuli paikalle. Hän töksäytti:

-Näytätkö mitä sun repussa on!

Lopulta myyjä hokasi että lattialuutun varressa, jonka Pippa oli ostanut, oli häly. Se huudatti porttia.

-Ei pahoittelua, vaan tympeä toteamus: ”Ai niin näissä on tää häly.”

Pipalla nousi sen verran savua päästä, että hänessä pääsi äitipuoli esiin. Hän tivasi myyjältä, että mikä mahtoi unohtua.

-Sain kuin sainkin kaivettua pahoittelun. Niin noloa. Noloa minulle, mutta vielä enemmän noloa kaupalle!

Pippa peräänkuuluttaa hyvää palvelua ja toteaa, että Suomessa liian usein hyväksytään, että huono palvelu on ok.

-Hyvät käytöstavat korjaavat paljon niissä tilanteissa, kun asiat eivät mene putkeen. Jos minulla olisi kauppa, pistäisin vielä paremmaksi. Näitä tilanteita varten ohjeistaisin henkilökuntaa ja varaisin ei-putkeen menneiden asiakastilanteiden varalle esimerkiksi leffaliput tai 50e alekupongin kauppaan. Maksaisi taatusti itsensä monin verroin takaisin.

Lisää luettavaa